В Одесі на базі Науково-технічної асоціації «Підйомні споруди» відбулася міжнародна конференція «Пріоритети антикризової політики у сфері підйомно-транспортної та будівельно-дорожньої техніки».
У зв’язку із зупинкою будівельного комплексу в Україні виникла нова загроза - падіння будівельних кранів на покинутих будівельних майданчиках. При цьому залишається актуальною проблема старіння будівельного обладнання. Майже 80% автомобільних кранів відпрацювали нормативний термін використання й потребують заміни або ремонту. Цей фактор підвищує рівень небезпеки праці на будівництві. Тільки в квітні нинішнього року серйозні аварії будівельних кранів сталися в Києві, Чернівцях, Донецьку та Рівному. Чи спроможна Україна в такій ситуації мінімізувати наслідки природно-техногенних катастроф, демонтувати тонни застарілого обладнання й будівельних конструкцій? Чому в Україні, яка гостро потребує нових будівельних машин, зараз простоюють вітчизняні підприємства-виробники? А разом з тим великий інфраструктурний проект – модернізацію автомобільної дороги Київ-Чоп – в основному виконують закордонні фірми за допомогою своєї техніки.
Всі ці та багато інших питань, пов’язаних з виробництвом та експлуатацією вантажопідйомних кранів, будівельно-дорожньої техніки, ліфтів і канатних доріг стали основою дискусії під час конференції. В її роботі взяли участь заступник голови Держгірпромнагляду України Степан Дунас, група російських вчених на чолі з генеральним директором НТЦ «Промбезпека» професором Володимиром Котельниковим, начальник територіального управління Держгірпромнагляду по Одеській області Михайло Логвінов, представники Центру антикризових досліджень тощо.
Зокрема, у своєму виступі Степан Дунас підкреслив важливість та своєчасність проведення нинішньої міжнародної конференції, присвяченої розробці антикризової політики у сфері підйомно-транспортної та будівельно-дорожньої техніки. Тим більше, що більшість виробників такої техніки знаходяться далеко не в найкращому виробничому стані. І все ж таки за політикою, кризою, підприємством завжди знаходиться людина. В тому числі співробітники Держгірпромнагляду, на плечі якого в будь-які часи лягає важкий тягар відповідальності за життя та здоров’я людей. Ось чому держінспектор з охорони праці завжди повинен бути там, звідки людям загрожує небезпека.
На форумі також йшлося про багатий досвід виробництва та експлуатації підйомно-транспортної техніки одеських компаній. Зокрема, в останні роки лідером з виробництва сучасного перенавантажувального обладнання для портів і промислових кранів для металургії стала одеська компанія «Конекрейнс Україна». Одеські кранобудівними поділилися досвідом адаптації сучасного великого підприємства до ринку в умовах економічної кризи. Тенденціям розвитку технологій фундаментобудування було присвячено доповідь директора АОЗТ «ІЦ Транзвук» Миколи Мещерякова. Про відродження ВАТ «Одесліфт» в умовах кризи говорив новий керівник цієї організації Андрій Євтушенко. Професор Одеського національного політехнічного університету, президент Підйомно-транспортної Академії наук України Володимир Семенюк виступив з доповіддю про цільову підготовку спеціалістів для виробництва та експлуатації підйомно-транспортної техніки.
Участь у конференції взяли понад 100 представників заводів-виробників, дилерів і споживачів підйомно-транспортної, будівельно-дорожньої техніки та ліфтового обладнання, сервісні фірми, будівельні компанії та портові підприємства, а також наглядових органів та експертно-технічних центрів.
Прес-служба теруправління
Держгірпромнагляду по Одеській області
|