Держгірпромнаглядом постійно вживаються заходи щодо забезпечення реалізації конституційних прав громадян на письмові звернення та особистий прийом, недопущення надання неоднозначних та необґрунтованих відповідей, із порушенням строків. Зазначені заходи знаходяться під особистим контролем керівництва Комітету.
Для більш ефективної роботи із зверненнями та скаргами громадян Держгірпромнаглядом видано наказ № 46 від 13.03.07р. “Про Порядок організації та проведення особистого прийому громадян у Державному комітеті України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду”, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20.04.07 №398/13665.
Для посилення роботи із зверненнями громадян, відділ персоналу, діловодства, контролю та спецроботи щовівторка подає на апаратні наради інформацію про стан виконання звернень і скарг громадян, виконавці заздалегідь попереджаються про наближення термінів виконання звернень.
Всебічний аналіз стану організаційної роботи зі зверненнями громадян свідчить, що за 2010 рік Держгірпромнаглядом розглянуто 560 звернень громадян України з індивідуальними чи колективними зверненнями.
61,8 % від загальної кількості звернень, надісланих до Держгірпромнагляду, надійшло безпосередньо від громадян, 38,2 % – від інших органів державної влади.
Серед звернень громадян до Держгірпромнагляду 76,3 % складають заяви (клопотання), 23,7 % – скарги. Повторні звернення склали 24,1 %.
Найбільше звернень до Держгірпромнагляду надійшло з м. Києва та Київської області – 136 звернень (24,2 % від загальної кількості ), Донецької області –50 звернень (8,9 %), Луганської області -24 звернення (4,3 %), Харківської області –23 звернення (4,1 %), Львівської області - 13 звернень (2,3 %), Дніпропетровської області - 12 звернень (2,1 %). Найменше з Чернівецької області – 4 звернення (0,7 % від загальної кількості звернень), Волинської області – 4 звернення (0,7 %).
Основні питання, що порушуються громадянами у зверненнях до Держгірпромнагляду стосуються:
- розслідування нещасних випадків та незгоди із змістом складених актів форми Н–1, Н–5, НПВ;
- незгоди з висновками комісій з розслідування нещасних випадків;
- повторного розслідування нещасного випадку;
- неправомірних дій посадових осіб територіальних управлінь;
- роз’яснення вимог Порядку розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.04 № 1112;
- дотримання роботодавцями вимог чинного законодавства з охорони праці.
Всі звернення розглянуті фахівцями управлінь та відділів Держгірпромнагляду у визначені чинним законодавством терміни та вжиті заходи щодо вирішення порушених питань по суті. За наслідками розгляду надані відповіді заявникам або оперативно підготовлені пропозиції іншим структурним підрозділам Держгірпромнагляду .
Для поліпшення стану справ із ретельного розгляду повторних звернень громадян, недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей громадянам, керівникам територіальних управлінь Держгірпромнагляду надано доручення щодо необхідності особистої участі в прийомі громадян, у тому числі за місцем їх проживання, викорінення всіх проявів бюрократичної тяганини при розгляді звернень громадян.
На виконання п.4 Указу Президента України Держгірпромнаглядом постійно забезпечується широке інформування громадськості щодо стану роботи із зверненнями громадян, графіків особистих прийомів.
На офіційному веб-сайті Держгірпромнагляду (dnop.kiev.ua) створено окрему сторінку, присвячену роботі зі зверненнями громадян. На сторінці розміщено графік особистого прийому громадян посадовими особами Держгірпромнагляду, контактну інформацію територіальних органів Держгірпромнагляду, до яких можуть звернутися заявники, нормативну базу з питань звернень громадян, узагальнені матеріали щодо організації роботи зі зверненнями громадян.
* * *
За січень 2011 року до Держгірпромнагляду надійшло 34 звернення. З них 27 звернень надійшло безпосередньо від громадян, 7 звернень від інших органів державної влади.
Основні питання, що порушуються громадянами у зверненнях до Держгірпромнагляду стосуються розслідування нещасних випадків та незгоди із змістом складених актів форми Н–1, Н–5, НПВ, незгоди з висновками комісій з розслідування нещасних випадків;.
|